vrijdag 13 mei 2016

Stage in thema voetbal

Ik ben Fanny Loobuyck, een 40-jarige studerende mama uit Aalbeke. Ik volg het tweede jaar kleuteronderwijs aan de hogeschool Vives te Tielt. Ik doe dit via het traject werkplekleren, ik volg op maandag en vrijdag les in Kortrijk, en op dinsdag en donderdag was ik sinds begin maart in de klas van jouw kleuter.

Deze week deed ik mijn stage. Enkele weken geleden brainstormde ik met de kleuters, en er werd gekozen voor het thema voetbal.

Maandag startten we met een bezoek aan het sportveld in Marke. Na een fotozoektocht kregen de kleuters bij aankomst een toegangskaart. Na verkenning van de velden mochten ze even rusten en een tekening maken van hetgeen we beleefden. Dit konden we tekenen op de ommezijde van onze toegangskaart.



Na het bezoek, konden we zelf aan de slag. Met allerhande materialen maakten we ons eigen veld en spelers.






Ook aan de vele ander activiteiten beleefden we veel plezier.



We flipperden en hielden de score bij.


We puzzelden.


Onze klas kreeg een extra hoek, de voetbalhoek, soms buiten, soms binnen konden we voetballen.






Op vrijdag speelden we een match. De match eindigde op 0-0. Zowel de spelers, als de scheidsrechters en supporters beleefden heel veel plezier.

De ploeg overlegt.


De doelman geeft uitleg.